شوراي هماهنگي اصلاح طلبان استان يزد

با صدور بیانیه ای هتک حرمت بیت سومین شهید محراب را محکوم کردند


یزدفردا "بيانيه شوراي هماهنگي احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان يزد در رابطه با هتك حرمت بيت شهيد صدوقي که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا قرار گرفته  به شرح زیر است :

بسمه تعالي
مردم متدين و شريف استان يزد
بار دیگر دست عداوت از آستین متحجرین خشک مغز بیرون آمد تا این بار آتش به خرمن پایگاه اجتماعی و دینی مردم دارالعباده بزند. هتک حرمت بیت آیت ا... شهید صدوقی (ره) که لحظه ای خود را از مردم جدا نمی دانست برای چندمین بار زنگ بد صدای استبداد را به صدا درآورد. این رخ داد تاسف برانگیز برای دلسوزان راستین کشور و نظام هشداری جدی است تا دریابند سیر برخوردهای قهری با شخصیت های بارز مذهبی و سیاسی به کدام سوی در حال حرکت است.
شورای هماهنگی احزاب و گروههای اصلاح طلب استان یزد ضمن اینکه حرکت ضد مردمی جسارت به بیت آیت ا... شهید صدوقی (ره) را به شدت محکوم می نماید معتقد است حال که چند روزی از آن رخ داد فاصله گرفته ایم و فضا قدری آرام گشته است بهتر می توان به تحلیل منطقی دلايل واقعه پرداخت.
اتفاقي كه همزمان با برگزاري نماز وحدت آفرين جمعه پيش آمد موضوعي فراتر از بازه مکانی و زمانی محدود به آن است. بی تردید به آتش کشیدن درب دفتر نماینده ی رهبری و امام جمعه محترم یزد و هتک حرمت بیت آیت ا... شهید صدوقی اولین حرکت در نوع خود نبوده و اگر تدبیری جدی صورت نگیرد آخرین آن نیز نخواهد بود.
ما اعتقاد داريم مرتکبین چنین اعمالی را باید در میان کسانی جست که با تکیه بر عقبه ی سیاسی خویش در راه پیمایی دولتی بر علیه هتک حرمت عاشورا به هتک حرمت نماینده ی محترم ولی فقیه که همانجا حضور داشت مبادرت می کنند و مدت هاست که در مراسم نماز جمعه با سوء استفاده از احساسات دینی مردم، با سردادن شعار و تهیه طومار، زشت ترین جسارت ها را پی ریزی می کنند. اینان همان کسانی هستند که دایره جسارت و حرمت شکنی را تا بیت آیت ا... خاتمی زنده دل رساندند. همان کسانی که همفكرانشان در شب عاشورا به زشت ترين شکل به حسینیه جماران حمله می کنند و حرمت بیت امام راحل و عاشورا را می شکنند. کسانی که با بداخلاقی تمام نزدیک ترین یاران امام و شخصیت های ریشه دار انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگي و اصلاحات را به جرم همراهی با مردم مورد هتاکی قرار می دهند و وقاحت را بدانجا می رسانند که کینه توزانه به مقام مرجعیت اهانت و برای ایشان تعیین تکلیف کنند.به ذهن خود مرجعیت کسی را سلب و دفتر و مسجد دیگری را مي بندند. اينان همان آزادي ستيزاني هستند كه به تجمعات و جلسات قانوني حمله مي كنند و به ضرب و شتم حاضرين مي پردازند. همه ی اینها اقدامات خارج از قانون و اخلاق عده ای عناصر خودسر است که البته خود را از مصونیت آهنین نیز برخوردار می بینند و با چنین پشتوانه ای به خود جرات می دهند غیرقانونی و غیر شرعی ترین اعمال را به نام دفاع از اسلام و ولایت و نظام انجام دهند، آن هم با وجود تاکیدات مقام رهبری مبنی بر خودداری از اعمال حركت هاي تند، خودسرانه و توهین به شخصیت ها.
ما معتقديم اینان دانسته يا ندانسته نقش پياده نظام تفکری تمامیت خواه را بازی می کنند که رای مردم را نمایشی می داند. تفکری که از درک خواست اکثریت جامعه عاجز و زبان منطق اش کوتاه است. جرياني كه تحمل دگر انديشي را ندارد و مهره های خود را به سمت تحجر و واپس زدگی سوق مي دهد به نحوی که حاضر باشند برای اثبات افكارشان به هر اقدامی متوسل شوند غافل از آنکه چنین اقداماتی تنها سوراخ کردن کشتی نظام در درياي پرتلاطم سياسي، اقتصادي دنيا و مطلوب دشمنان واقعی آن است.
در پايان شوراي هماهنگي اصلاح طلبان استان يزد ضمن تاكيد مجدد بر محكوميت واقعه پيش آمده و درخواست از مراجع ذيصلاح قضايي و امنيتي برای بررسی دلایل و ریشه های این امر و برخورد عادلانه با مسببین آن به مسئولين امر متذکر می شود مسئوليت هتك حرمت بيت معظم آيت ا... شهيد صدوقي و اقداماتي از اين قبيل بر عهده ي كساني است كه غیرمسئولانه از تريبون هاي رسمي كشور نفرت، دشمني و تندروي را رواج مي دهند و زمينه ساز بروز حركت هاي خشن مي گردند. مسئوليت برعهده كساني است كه با عدم پيگيري و برخورد با عاملين اصلي چنين حركت ها و عدم صيانت از حقوق وآزادي هاي مصرح در قانون اساسي به تداوم آن دامن مي زنند.

و من ا... توفیق
شوراي هماهنگي احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان يزد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا